BYGNINGER

Skolens bygninger og faciliteter

Sdr. Bjert Centralskole:

Skolens fysiske opbygning:
Skolen er opført i 1959. Der er siden bygget til i 1966, 1976 og 1982. Skolens byggestil og indretning er noget forskelligartet.  En mindre renovering af nogle klasse- og faglokaler blev gennemført i år 2000.

Der er en afdeling for eleverne i indskolingen, SFO, pædagogisk læringscenter og administration.

I midten af skolen er der en aula, der bruges meget. Den anvendes både i undervisningen og af vore lokale foreninger om aftenen.

Særlige faciliteter på skolen:
Der er adgang til idrætshal og boldbaner.

Skolens udearealer består bl.a. af et dejligt grønt område, der er under stadig udvikling og udbygning. Her er der særdeles gode lege- og aktivitetsmuligheder for eleverne  i undervisningstiden og SFO-tiden.

Undervisningslokalernes indretning:
Undervisningslokalerne er gode og velindrettede, men af forskellig størrelse. Nogle af klasselokalerne har tilknyttede grupperum.

Vi har også en lang række af velindrettede faglokaler.

I 2005 blev der bygget to nye BH-klasselokaler og indskolingsområdet blev renoveret.

Elevernes skolemøbler

Klasserne er møbleret efter Kolding Kommunes standard.

Møblerne bliver indstillet, så det passer til den enkelte elev.

Skolevejens trafiksikkerhed

De trafikale forhold omkring skolen:

Der er en god cykelsti imellem Stenderup og Agtrup, og der er busforbindelse til og fra skolen med linie 254 fra Stenderup.

På vejen umiddelbart uden for skolen er der etableret trafikdæmpende foranstaltninger, der giver gode muligheder for at komme sikkert over vejen i skoletiden og fritiden.

Regler eller anbefalinger vedr. trafiksikkerhed:

For elever i Bjert, der bliver kørt i skole, anbefaler skolen, de bliver sat af på parkeringspladsen bag Bjert-hallen.

For elever i Stenderup, der bliver kørt i skole, anbefaler skolen, de bliver sat af på skolens egen parkeringsplads.

Det giver den højeste trafiksikkerhed.