Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

ORDENSREGLER

ORDENSREGLER. 

1.    Vi skal alle behandle hinanden med respekt og omtanke – og vise hensyn. 
2.    Alle yder en aktiv indsats for fællesskabet. 
3.    Skolen, bygninger m.m. - tilhører os alle. Vi skal huske at behandle det godt. 

Praktiske oplysninger:

1.    Forældrene skal orientere skolen ved fravær

2.    Fra kl. 7.50 fører skolen tilsyn med eleverne. 

3.    Som udgangspunkt er alle elever ude i alle frikvarterer året rundt - dog
•     må eleverne fra 7. – 9. årgang opholde sig inde i alle frikvarterer hele året
•     må eleverne fra 4. – 6. årgang opholde sig inde i 10-frikvarteret i perioden fra efterårsferien til påskeferien
•     kan der altid aftales indeordning for alle elever, når vejret er særlig dårligt
•     i særlige situationer kan det af ledelsen bestemmes, at der er udeordning for alle skolens elever

4.    Eleverne må ikke forlade skolens område i skoletiden bortset fra flg. situationer:
•     Ved aflysning eller omlægning af undervisningen (6.-9. klasse)
•     Hvis undervisningen er henlagt til en anden lokalitet (naturskole, svømmebad m.m.)
•     Hvis eleven forudgående har fået tilladelse fra en lærer til at forlade skolen som led i undervisningen (fx i forbindelse med  projektopgaven og linjedage) eller i forbindelse med et privat ærinde (6.-9. klasse).
•    At der er givet samtykke fra forældre til, at elever på 8. og 9. årgang må gå i nærbutikken i beskrevne frikvarterer

5.    Hvis eleverne medbringer ting i skolen, som er undervisningen uvedkommende, er det på eget ansvar, og det kan blive inddraget. 

6.    Værdigenstande, herunder bærbare PC'ere og andet IT-udstyr, medbringes på skolen på eget ansvar og risiko.

7.    Eleverne har ansvaret for udleverede bøger og materialer – og er erstatningspligtige ved beskadigelse eller bortkomst. 

8.    Grov uagtsomt eller forsætlig skade på skolens ejendom, vil medføre krav om erstatning. 

9.    Uvedkommende personer må ikke henvende sig til skolens elever i skoletiden uden ledelsens tilladelse.

10.  Elevernes mobiltelefoner indsamles ved skoledagens begyndelse og udleveres igen om eftermiddagen ved skoletilbuddets ophør. Hvis lærere og pædagoger vurderer, at det ud fra pædagogisk og læringsmæssigt formål er relevant at benytte mobiltelefonerne, kan og bør de anvendes i undervisningen. Smartwatches ligestilles med mobiltelefoner på 0. - 6. årgang og indsamles og udleveres på samme vilkår. 

11.  På skolens område og på ture og ekskursioner, som skolen arrangerer, er rygning af tobak og e-cigaretter samt brug af snus ikke tilladt for elever, medarbejdere og andre deltagere

12.  Klasselærerne kan bevilge frihed af en dags varighed – frihed af længere tids varighed bevilges af skolelederen.


Besluttet i skolebestyrelsen – 23. august 2023